Aby poprawnie wyświetlić stronę wymagana jest najnowsza wersja przeglądarki.

Zaktualizuj Internet Explorer bądź zainstaluj inną przeglądarkę.

Wpis został dodany do czytelni.Zamknij komunikat

Wpis usunięty.Zamknij komunikat

CZYTELNIA
kod

Dzień Papieski – wyjazd na Lednicę

18 maja Gimnazjum w Starych Oborzyskach świętuje rocznicę urodzin patrona – świętego Jana Pawła II. W tym roku Dzień Papieski obchodziliśmy dzień wcześniej na Polach Lednickich oraz w Muzeum Pierwszych Piastów.

Ponad 140 gimnazjalistów pod opieką nauczycieli wzięło udział w święcie szkoły. Po przyjeździe na Pola Lednickie pod przewodnictwem przewodnika i siostry zakonnej udaliśmy się do Ośrodka im. Jana Pawła II. W tamtejszej kaplicy mieliśmy okazję zobaczyć nietypowy ołtarz – wykonany z żarna oraz relikwiarze świętych polskich. Zwiedziliśmy ośrodek, w którym odczuwa się niepowtarzalną atmosferę Spotkań Młodych na Lednicy.

Młodzież przeszła przez Bramę RYBĘ symbolizującą zawierzenie swego życia Chrystusowi. Udaliśmy się także nad Jezioro Lednickie. Zapaliliśmy znicz i pomodliliśmy się przy grobie ś.p. ojca Jana Góry, który był inicjatorem Spotkań Młodych na Lednicy od 1997 roku.

Udaliśmy się do Muzeum św. Jana Pawła II, gdzie zgromadzone zostały pamiątki związane z papieżem Polakiem. M.in. odlew Jego dłoni, rzeczy osobiste, a nawet okno z ulicy Franciszkańskiej 3 w Krakowie, w którym Ojciec Święty tak często stał, aby porozmawiać z ukochaną młodzieżą.

Gimnazjaliści integrowali się podczas pikniku na trawie – słoneczna pogoda sprzyjała naszym planom.

Następnie udaliśmy się Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy. Na teren Ostrowa Lednickiego dostaliśmy się promem.
Atrakcją tego miejsca są pozostałości rezydencji pałacowej zbudowanej w 2 poł. X wieku przez Mieszka I, w której podejmowany był zapewne cesarz Otton III przez Bolesława Chrobrego w czasie pielgrzymki do grobu św. Wojciecha w Gnieźnie w 1000 roku. Od wschodu do pałacu przylega kaplica na planie krzyża greckiego z czterema filarami i pozostałościami basenów chrzcielnych. Z ich odkryciem postawiono dalece prawdopodobną hipotezę o chrzcie Mieszka I w tym miejscu oraz ulokowano tutaj siedzibę pierwszego polskiego biskupa- Jordana.

Więcej informacji na

B.Z.

Mobilnie
kod
Przeglądaj naszą stronę na wszystkich
urządzeniach mobilnych.
Kwiecień
2024
p w s c p s n
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30